100% pamut textilből, dupla huzattal készülnek termékeink! Gondolj előre: ajándékozz szülinapra, névnapra, karácsonyra! Nézz körül Nálunk bátran!

Kérdése van? Hívjon minket! +36202600336

BLOG

7 tipp a pihentető alvásért

BorsaBioPárna
2020.09.04 17:35
7 tipp a pihentető alvásért

A pihentető és minőségi alvást több tényező is befolyásolja. Gondoljunk akár csak a napi gondokra, teendőkre, családi vagy munkahelyi problémákra.

Az alvás elengedhetetlen a szervezet regenerálódásához, az idegrendszer, immunrendszer kiegyensúlyozott működéséhez. Mivel alvás közben testileg és lelkileg is feltöltődünk, rendezzük napi gondolatainkat és feldolgozzuk a minket ért impulzusokat.

 


Nézzünk néhány tippet, a minőségi alvásért:

  1. Ugyanakkor feküdj és kelj

Próbálj meg mindig ugyanakkor lefeküdni, és ugyanakkor kelni.  Néha persze belefér kis késői fekvés vagy ébredés.  Ha pótolnod kell elvesztett alvást, azt leginkább kora délutáni rövid, 20-25 perces szundival tedd.

  1. Környezeti zajok

Zárd ki a környezeti zajokat, vagy legalább törekedj a tompításukra, hiszen a zavartalan alváshoz csendre van szükség.

 

A minőségi, pihentető alvás elengedhetetlen a regenerálódáshoz, a testi – lelki feltöltődéshez.

 

  1. Megfelelő hőmérséklet

A zajok kizárása mellett a megfelelő hőmérséklet megteremtése is fontos a nyugodt alváshoz. Sem a meleg, sem a hideg nem ideális. A szakemberek szerint az alacsonyabb hőmérsékletű szobában jobb aludni, de ez akár egyén függő is lehet. Az ideális a 18-20 Celsius-fok. 

  1. Megfelelő fényviszonyok

Lefekvés előtt a szobában használt fények ne legyenek túl erősek. Az alváshoz a teljes sötétség a legmegfelelőbb. 

  1. Stresszmentesítés – tegyünk rendet magunk körül

Mint tudjuk az alvatlanság egyik okozója a stressz. Szánjunk időt a nap lezárására. Ez az idő lehet akár a tusolás, a forró fürdő ideje, az olvasás vagy egy finom tea ideje.

 

A pihentető alváshoz elengedhetetlen a stresszmentesítés, ráhangolódás.

 

  1. Oxigén

Ne feledkezzünk meg a levegő minőségről sem. Az oxigénhiányos, rossz levegőjű szobában nehezebb elaludni és reggel akár fejfájással is ébredhetünk. Ezért is fontos, hogy lefekvés előtt szellőztess, oxigénnel töltsd fel a szobát. 

  1. BorsaBioPárna bio tönkölypelyva párna valódi szárított gyógynövényekkel!

A bio tönkölypelyvával töltött párnák különlegesek. Párnáink több valódi szárított gyógynövény keverékét tartalmazza, hogy a tönkölypelyva jótékony hatása mellett a gyógynövények is kifejthessék hatásukat a nyugodt, pihentető alvásért. A gyógynövények között megtalálható a kamilla, levendula, borsmenta és citromfű, mely mind ismert jótékony hatásáról. A BorsaBioPárna kínálata között mind kicsiknek, mind nagyoknak megtalálod a megfelelő párnát! Legyen szó akár télről, akár nyárról.

A BorsaBioPárna kínálata között megtalálod a Neked való párnát a nyugodt alváshoz!

 

 

A gyenge alvásképesség befolyásolja az emlékező – és koncentráció képességet, mentális és fizikai teljesítményt.

 

A jó alvásért kerüld:

  • nehéz ételek
  • kávé, alkohol, dohányzás
  • erős lámpafény, telefon, laptop vagy televízió fénye
  • sport, futás

 

Tartsd mindig szem előtt ezeket a tényezőket, és készülj tudatosan az alvásra, pihenésre, a nyugodt alvásra.